hit tracker

usb powered externe harde schijf

Discussion in 'Dutch 'Cobra ODE' Support' started by jackkiej, Dec 12, 2014.

1. 3
    0
    0
    jackkiej

jackkiej Loyal Member

Hallo iedereen,

Ruim een half jaar geleden had ik de Cobra ODE in de ps3 van mijn zwager geïnstalleerd.
    Hij zet de spellen die hij speelt op een usb powered externe hdd, een WD Elements portal.
    Het werkte altijd gewoon goed tot vandaag.

Ik wilde de Cobra updaten naar de nieuwe firmware, dus deed ik eerst een bootloader update, daarna de mcu update (2.2 Fixed3) en toen nog even de FPGA updates erachteraan.
    Na het updaten leek alles het naar behoren te doen, behalve de externe hdd, die wilde niet lekker werken.

Wanneer ik de stekker aansluit terwijl de externe hdd al is aangesloten geeft hij heel snel een groene led en daarna niks (dus ook geen rode led, gewoon helemaal geen led), en als ik dan de ps3 opstart zal die freezen zodra ik in het XMB kom.

Wanneer ik de stekker aansluit terwijl de externe hdd niet is aangesloten zal er gewoon een rode led verschijnen, als ik daarna de hdd aansluit wordt die groen en werkt die ook gewoon zoals het hoort.

Heel af en toe als ik aan de ODE zelf zit, zoals er op drukken, doet hij het wel wanneer de hdd al is aangesloten, maar heel vaak ook weer niet.

Kan iemand mij helpen met dit probleem zonder dat ik nog nieuwe dingen moet kopen?
    Want ik weet dat de ODE wel werkt wanneer ik het probeer met een externe hdd met AC adapter, dus het zal waarschijnlijk ook wel met het stroom te maken hebben, maar waarom zou het het eerst wel gedaan hebben en nu niet?

Het betreft een Cobra ODE 3.0 met MCU 2.2 Fixed3, bootloader 1.3
    Op de externe HDD staat Cobra manager 1.6

Alvast bedankt.

Jack

Last edited by a moderator: Dec 12, 2014
  2. 68
    9
    8
    SeaLkeN

SeaLkeN Loyal Member

Occupation:
    Technician
  3. 3
    0
    0
    jackkiej

jackkiej Loyal Member

Bedankt, maar ik denk dat downgraden dus gewoon de beste oplossing is...

4. 68
    9
    8
    SeaLkeN

SeaLkeN Loyal Member

Occupation:
    Technician
    In die thread die ik je gegeven had, spreken ze ook over het downgraden naar firmware 2.1, dus lijkt het mij ook het beste om te downgraden...

Share This Page